Fagforening med OK-mærket sikrer dig fagligt netværk, god løn, pensionsopsparing samt faglig identitet

Den korrekte løn

OK overenskomster giver ordnede lønforhold.

Overenskomsterne sikrer et godt lønniveau i Danmark. Ingen bliver snydt, når fagforeningen har aftalt lønnen med arbejdsgiverne.

Overenskomsterne fastlægger udgangspunktet for lønnen, afhængigt af hvor du arbejder. De bestemmer også, hvordan du kan få mere i løn.

Overenskomsterne sikrer dig ordnede forhold

Overenskomsten sikrer dig en ordentlig løn og gode pensionsforhold. Den skaffer dig ekstra feriedage og løn under barsel. Den sørger for, at du kan få efteruddannelse og meget mere.

Overenskomsterne passer til den enkelte branche og dit fag.

Det er din fagforening, der forhandler overenskomsterne på plads med arbejdsgiverne i den enkelte branche. Fagforeningen sørger også for, at overenskomsten bliver overholdt. Det skaber ordnede forhold på arbejdspladsen.

Får du det rigtige i løn? 5 ting du skal huske, når du tjekker din lønseddel!